• Lectia 6 – Cum crosetam o gentuta simpla

    Data: 01.06.2011 | Categorie: Sa invatam sa crosetam!
    Tag-uri: ,,,,

    Postez acest subiect pentru cititoarea care a postat urmatoarea intrebare:

    “ma gandeam daca ai putea sa postezi un tutorial pentru o gentuta am gasit una tip saculet de care m-am indragostit dar nu imi pot da seama cum este facuta. Iti voi lasa link-ul pt a putea vedea poza si poate ma poti ajuta ….Multumesc anticipat …”

    Modelul solicitat de cititoarea noastra este: gentuta crem

    Deci… dupa cum vad in poze, desi acestea nu sunt foarte explicite, mi se pare ca respectiva gentuta este facuta dintr-o singura bucata dreptunghiulara cusuta apoi intr-una din laterale si dedesubt.

    Dar se poate face si pur si simplu din doua bucati cusute apoi dedesubt si in cele doua laterale. Cum va este mai usor asa procedati.

    Modelul in sine este cat se poate de simplu.

    Se lucreaza lantul de baza in functie de lungimea dorita a gentii. Acum daca se lucreaza in doua parti se va face lantul de baza in functie de lungimea unei laterale, iar daca se lucreaza intr-o singura bucata, se va considera lantul ca lungimea lateralei x 2 laterale.

    Ulterior se incarca lantul cu pricina cu primul rand de picioruse. Din ce mi se pare in poza acestea ar fi picioruse duble. Se poate binenteles lucra si cu picioruse triple daca ata aleasa are grosimea necesara pentru ca lucrul sa nu para desalat.

    Pe randul 2 (randul urmator) se poate deja incepe modelul. Se incepe randul cu un lant format din 3 ochiuri, apoi se lucreaza 3 picioruse duble in al 2-lea piciorus al randului anterior; ┬áse sar apoi doua picioruse din randul anterior si se lucreaza iar 3 picioruse duble in al cicilea piciorus din randul anterior. Practic se lucreaza intr-un piciorus, se sar doua, iar se lucreaza si tot asa…

    La randul 3… se lucreaza identic ca randul 2 numai ca se va impunge in al doilea piciorus al modelului format de fiecare grup de trei picioruse anterioare.

    Modelul se numeste scoica din 3 picioruse duble si il puteti vedea si aici:

    sau instructiuni scrise gasiti si aici:

    http://crochet-mania.blogspot.com/2009/04/shell-with-3-double-crochet.html

    Se va lucra in continuare atat cat se va dori sa fie inaltimea gentutei.

    Pentru elastic se lucreaza cu picioruse simple. Se incarca primul rand de astfel de picioruse lucrand cate un piciorus simplu intr-unul dublu de pe randul anterior. In gentuta din imagine sunt facute aproximativ 6-7 astfel de randuri de picioruse simple, pentru a permite intoarcerea elasticului in interior si prinderea captuselei.

    Se poate accesoriza cu siretel ca cel din imagine, cu flori crosetate etc.

    Sper sa va ajute. Va doresc spor. :)